вівторок, 8 січня 2019 р.



Тема уроку: ІНФЛЯЦІЯ: СУТНІСТЬ, ПРИЧИНИ, ВИМІР.
Цілі уроку:
Освітня:
- розширити і систематизувати знання учнів про інфляцію,
- сформувати системні знання з даної теми (причини, сутність, види, наслідки інфляції)
Розвиваюча:

- розвивати вміння роботи з різними видами схем, документів;
- розвивати вміння вибирати потрібну інформацію, синтезувати її і робити аналіз;
- розвивати вміння давати аргументовані відповіді на основі отриманих знань.
Виховна:

- комунікативну компетентність через роботу в групах, відповідальність за прийняте рішення, розвивати економічне мислення
- застосовувати отримані знання для профорієнтаційного вибору.
Компетентності: соціальна, комунікативна, інформаційна.
Тип уроку: урок формування нових знань.
Обладнання: підручник «Економіка» для 11 класів, автор Радіонова, рівень стандарту;  роздатковий дидактичний матеріал для проведення гри, текст, картка-алгоритм розрахунку індексу цін.

                                                                            Хід уроку:

I. Організаційний момент.
II. Мотивація діяльності.
Тема актуальна і важлива оскільки інфляція існує нерозривно з грошима. Знання, отримані при вивченні даної теми, допоможуть краще адаптуватися у швидко мінливих умовах економічного середовища.

III. Актуалізація теми.
Перш ніж почати вивчати сьогоднішню тему ми проведемо аукціон. Зараз  я проведу емісію грошей (роздати довільно «гроші» різного достоїнства). На аукціон виставляється єдиний товар (ручка). Її придбає той, хто дасть більшу ціну.
а) Гра «Аукціон».
б) Актуалізація знань по темі.

- Яку ситуацію в масштабах нашого класу ми спровокували? (Інфляцію)
- Що таке інфляція? (Відповіді)
IV. Вивчення нової теми.
Тема уроку: Інфляція: сутність, причини, вимір, запис теми.
а) Прийом «Мозковий штурм»

Отже, ручка вартістю в 2 гривні була продана за 3000 грн.

- Що по вашому, сталося?
Відбулося знецінення грошей - цей процес і називають інфляцією - (визначення 1).
- Яка причина викликала інфляцію у нас на уроці? (Переповнення каналів товарного обігу грошовою масою).
б) Пояснення нового матеріалу.
Зверніть увагу на 2-е визначення інфляції - стійка тенденція зростання загального рівня цін.

Важливі акценти у визначенні:
Стійка - означає, що інфляція - тривалий процес, тому інфляцію слід відрізняти від стрибка цін (наприклад, перед святом).
Загального рівня цін - означає, що інфляція  є зростанням всіх цін в економіці, ціни на окремі товари можуть вести себе по-різному: підвищуватися, знижуватися, залишатися без зміни. Важливо, щоб збільшувався загальний індекс цін.
Питання росту цін протягом, мабуть, всього 20 століття були в центрі уваги економічної науки. Причиною інфляції спочатку вважали повсюдний перехід до паперових грошей. Як ви думаєте, що було головним аргументом? (Що такі гроші можна надрукувати в будь-якій кількості.) Згадаймо Німеччину після першої світової війни, там ціни зросли в трильйон разів, а грошова маса склала 496 квінтильйонів марок.
Однак після того, як у багатьох країнах емісія була взята під контроль, інфляція не зникла. І тоді економічна наука взялася за більш глибокі дослідження і встановила, що в інфляції є кілька причин, і вона буває різною. Я пропоную вам попрацювати зі схемами.
3.  Типи інфляції: інфляція витрат, інфляція попиту.
В) Робота в групах.
Учитель роздає схеми групам. Кожна група намагається пояснити схему. (5-6 хв)
2. Види інфляції
Розповідь вчителя
Історична довідка. Виступ учня «Інфляція в історії».
2.1. Проаналізуйте динаміку зміни цін в Україні та покажіть період гіперінфляції.
Г) Робота в групах
1. Які наслідки інфляції ви можете назвати?
- нерівномірний ріст цін у товарних групах породжує нерівність прибутків, ставок заробітної плати,

- стимулює відтік ресурсів з одного сектора економіки в інший,
- знецінюються накопичення населення і підприємств,
- послаблюється зацікавленість у результатах господарської діяльності,
- розвиваються «тіньова» економіка;
- розвиваються антисоціальні явища.
2. Знаючи, що таке інфляція, припустіть: які причини цього процесу?
1. Держава вдається до грошової емісії, збільшуючи грошову масу понад потреби товарного обігу (головна причина).

2. Скорочення реального обсягу виробництва при збереженні колишньої кількості грошей.
3. Підвищення заробітної плати понад прийнятного для економіки рівня.
г) Підведення підсумків
3. Антиінфляційні заходи.
Випереджальне домашнє завдання.
Один з учнів розповідає про антиінфляційні заходи.
V. Закріплення і підведення підсумків.
а) Робота з документом (текстом, додатковою літературою).
- Аналіз та відповіді на запитання до документа.
б) Бліц-опитування.
Що таке інфляція?
Назвіть види інфляції за прискоренням?
Що таке гіперінфляція?
Що таке інфляція витрат? Попиту?  Пропозиції грошей?
Назвіть наслідки інфляції.
VI. Підсумки уроку
Учні підбивають підсумки уроку самостійно відповідаючи на питання.

- Які нові економічні знання про інфляцію отримали?
Чи корисні вони для вас?
VII. Домашнє завдання.
1.Опрацювати §
2. Визначити, що таке інфляційна спіраль.

Немає коментарів:

Дописати коментар